Mulberry Harbours

Zone d'identification

Type d'entité

Collectivité

Forme autorisée du nom

Mulberry Harbours

forme(s) parallèle(s) du nom

    Forme(s) du nom normalisée(s) selon d'autres conventions

      Autre(s) forme(s) du nom

        Numéro d'immatriculation des collectivités

        Zone de description

        Dates d’existence

        1944

        Historique

        Mulberry Harbours were artificial harbours, assembled and built in Britain, and transported to France during World War II. The initial components for the two harbours, one for the American sector, and one for the British-Canadian sector, arrived in France on D-Day, 6 June 1944. By D-Day plus 7, the harbour erected in the British sector at Arromanches, Mulberry B, was operational. Mulberry A, in the American sector at St. Laurent, was so badly damaged by a storm that it could no longer be used. Colonel Vassal C. Steer-Webster headed the War Office branch co-ordinating all aspects of the invention, design, development, trials and siting of the harbours.

        Lieux

        Statut légal

        Fonctions et activités

        Textes de référence

        Organisation interne/Généalogie

        Contexte général

        Zone des relations

        Zone des points d'accès

        Mots-clés - Sujets

        Mots-clés - Lieux

        Occupations

        Zone du contrôle

        Identifiant de notice d'autorité

        RC0295

        Identifiant du service d'archives

        Règles et/ou conventions utilisées

        Statut

        Brouillon

        Niveau de détail

        Dates de production, de révision et de suppression

        2015-5-28

        Langue(s)

          Écriture(s)

            Sources

            Notes de maintenance

            W. Laufs